Analitycy GBH twierdzą, że smart głośnik Apple - HomePod - trafi do sprzedaży w ciągu maksymalnie sześciu tygodni.

Z opublikowanego raportu wynika, że opóźnione wprowadzenie produktu na rynek może skutkować mniejszym zainteresowaniem wśród klientów. Jednym z powodów jest agresywne promowanie Google Home na targach CES. Dodatkowo asystent Google jest dostępny w wielu produktach zewnętrznych firm. Dzięki czemu budowa inteligentnego domu jest znacznie łatwiejsze, jeżeli większość urządzeń może być sterowana przy wykorzystaniu jednego asystenta.

Również wysoka cena może być pewnym problemem dla potecjalnych klientów. Warto przypomnieć, że dzięki niskim cenom Amazon zdominował sprzedaż smart głośników w zeszłym roku osiągając ponad 60-procentowy udział w tym segmencie.

Podobno Apple nie zamierza konkurować z Amazonem, ponieważ chce oferować swoim klientom wysokiej jakości produkt, który w związku z tym musi być odpowiednio wyceniony. Analitycy uważają, że firma z Cupertino przeciera szlaki swoim akcesorium, ułatwiając tym samym wejście innym firmom w ten segment rynku w późniejszym okresie.

HomePod został wyceniony na 349 dolarów amerykańskich. Początkowo będzie dostępny jedynie w Stanach Zjednoczonych, Australii oraz w Wielkiej Brytanii.

Źródło: 9To5Mac