Spotify co jakiś czas testuje rozwiązania, które mogą w przyszłości przyciągnąć kolejnych klientów.

Tym razem szwedzka firma testuje możliwość pomijania przez użytkowników wyświetlanych reklam. Dzięki temu klienci, którzy nie opłacają abonamentu, mogliby pomijać pojawiające się spoty. Na razie rozwiązanie to jest sprawdzane w Australii, jednak Danielle Lee twierdzi, że funkcja ta ma być dostępna na całym świecie.

Zdaniem firmy, użytkownicy będą pomijali reklamy, które ich nie interesują, natomiast zostawią te, które są związane z ich zainteresowaniami czy potrzebami. Dzięki temu spoty promocyjne będą lepiej sprofilowane. Pozwoli to przedsiębiorcom trafiać do odpowiednich klientów. Dodatkowo będą oni płacili jedynie za te materiały, które zostały w całości wyświetlone (odsłuchane).

Jeżeli funkcja ta zostanie oficjalnie wprowadzona, to jak zareagują użytkownicy, którzy płacą za dostęp do muzyki, żeby nie mieć między innymi reklam. Czy dodatkowe „przywileje” zatrzymają ich przy płatnych wariantach?

Warto przypomnieć, że w kwietniu Spotify wprowadziło nowe zasady korzystania z serwisu dla osób, które nie płacą abonamentu.

Źródło: TheVerge