Wkład Apple w obszary związane z szeroko pojętym rynkiem muzycznym jest niepodważalny. iPod, iTunes Store, Apple Music czy słuchawki muzyczne - to tylko część przykładów.

Serwis Music Industry opublikował raport dotyczący udziału różnych firm w rynku słuchawek muzycznych. Okazuje się, że Apple w pierwszym kwartale tego roku Apple zostało liderem, osiągając w tym rynku 24-procentowy udział. Na drugim miejscu uplasowało się Sony (22% udziału). Ostatnią lokatę na podium zajął Panasonic. W wielkiej czwórce znalazł się również Bose. Wspomniani producenci zgarnęli łącznie aż 61% udziału w rynku słuchawek.

Należy pamiętać, że tak dobry wynik Apple jest możliwy dzięki przejęciu przez amerykańskiego giganta firmy Beats oraz sprzedaży słuchawek sygnowanych logo Beats oraz AirPodsów. Słuchawki EarPods w pewnym stopniu również przyczyniły się do tego wyniku.

Źródło: MusicIndustryBlog