Udział Apple w rynku urządzeń naręcznych w trzecim kwartale tego roku
Analitycy z firmy IDC opublikowali raport, z którego wynika, że zegarki Apple cieszą się sporym zainteresowaniem.
Ich zdaniem Apple sprzedało 4,2 miliona zegarków Apple Watch w trzecim kwartale tego roku, co przełożyło się na 13,1-procentowy udział w rynku. Jest to wzrost o ponad 50% rok do roku. Ciekawostką jest, że Apple Watch 4 generacji stanowił zaledwie 20% wszystkich sprzedanych zegarków Apple w tym okresie. Na pierwszym miejscu uplasowało się Xiaomi, ze sprzedażą na poziomie 6,9 milionów urządzeń naręcznych (opaski oraz zegarki). Ciekawostką jest, że sprzedaż chińskiego producenta wzrosła o ponad 90% w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Na podium znalazł się również Fitbit. Kalifornijski producent sprzedał 3,5 miliona urządzeń i może pochwalić się ponad 10-procentowym udziałem w rynku. Natomiast rok do roku jego sprzedaż spadła o 3%.
Łącznie w okresie od lipca do września producenci sprzedali 32 miliony urządzeń naręcznych. Zanotowali oni prawie 22-procentowy wzrost.
Warto zwrócić uwagę, że Apple bardzo dobrze rodzi sobie na rynku tego typu urządzeń. Firma w swojej ofercie ma jedynie smart zegarki, natomiast pozostali producenci w swoim portfelu produktowym mają także smart opaski. Natomiast jeżeli spojrzymy tylko na smart zegarki, to w tej kategorii amerykański producent zdominował rynek tych urządzeń.
Zawsze chwaliłem AW a miałem go od AW 0. Nadal chwalę sobie i używam. Niestety wygląd AW się nie zmienia. Samsungi wyglądają naprawdę nowocześnie i o wiele lepiej. Pomijam funkcjonalność ale AW nie jest zbyt piękny. Tarcze są niezbyt funkcjonalne poprzez narzucone ograniczenia. Postępów dizajnu nie widać. Funkcjonalnie mój AW 3 jest ciut tylko lepszy od AW 0.