Najnowsze informacje sugerują, że w okresie od października do grudnia 2018 roku sprzedaż komputerów Apple była na stabilnym poziomie i charakteryzowała się lekkim spadkiem sprzedaży. Mimo to amerykański producent zwiększył swój udział w rynku komputerów, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w globalnym ujęciu. Warto przypomnieć, że 29 stycznia Apple ogłosi wyniki finansowe za pierwszy kwartał fiskalnego roku 2019.

Gartner opublikował raport, z którego wynika, że w czwartym kwartale zeszłego roku Apple sprzedało 4,92 miliona komputerów, co przełożyło się na 7,2-procentowy udział w rynku. W porównaniu do analogicznego okresu w 2017 roku liczba sprzedanych komputerów spadła o 3,8 punkta procentowego (5,11 milionów), lecz mimo to udział w rynku wzrósł o 0,1%. Na pierwszym miejscu uplasowało się Lenovo ze sprzedażą na poziomie 16,6 milionów sztuk (24,2% udziału). Drugie miejsce przypadło HP, które osiągnęło 22,4 procent udziału (sprzedaż ponad 15 milionów komputerów). Trzecie miejsce zajął Dell. Firma może pochwalić się niemal 11 milionami sprzedanych maszyn, co przełożyło się na 15,9-procentowy udział.

Rynek komputerów w 4 kwartale 2018 roku

W okresie od października do grudnia na świecie producenci sprzedali 68,62 miliona komputerów. Rok do roku jest to spadek o 4,3%.

Warto zwrócić uwagę na to, że na amerykańskim rynku jedynie Dell oraz Lenovo odnotowali wzrost sprzedaży (rok do roku). W przypadku chińskiej firmy wzrost ten wyniósł niemal 23,4 procent. Apple sprzedało 1,76 miliona komputerów, co przełożyło się na 12,4-procentowy udział. Mimo spadku sprzedaży, amerykański gigant zwiększył swój udział o 0,3%. W pierwszej trójce najpopularniejszych producentów znaleźli się odpowiednio HP, Dell oraz Lenovo.

Rynek komputerów w USA w 4 kwartale 2018 roku

Źródło: Gartner