Po tym jak Samsung zaprezentował nowy telefon - Galaxy Fold, rozpoczął działania mające na celu pozyskanie zamówień pochodzących od innych technologicznych gigantów na swoje składane ekrany.

Koreański serwis ETNews informuje, że w lutym Samsung dostarczył swój składany wyświetlacz do Google'a oraz do Apple. Ekran ten cechuje się 7,2-calowym obszarem roboczym (co ciekawe, jest o 0,1 cala mniejszy niż ten w Galaxy Fold). Na razie nie wiadomo jaka będzie odpowiedź zwrotna tych dwóch gigantów.

Koreański producent chce zostać głównym dostawcą takich ekranów, tak jak w przypadku paneli OLED - gdzie jest monopolistą. Przedstawiciele firmy twierdzą, że są w stanie produkować rocznie około 2,4 miliona ekranów, ale w razie potrzeby liczba ta może wzrosnąć nawet do 10 milionów.

Niewątpliwie Apple jest zainteresowane składanymi wyświetlaczami, świadczą o tym między innymi liczne otrzymane patenty. Dodatkowo różne źródła twierdzą, że amerykański producent cały czas testuje te ekrany w swoich laboratoriach.

Źródło: MacRumors

Nagłówek: FoldableNews