Apple dominuje na rynku wearables. Konkurencja coraz silniejsza
Apple niewątpliwie zdominowało rynek urządzeń wearables i utrzymuje swoją przewagę nad konkurencją. Niemniej jednak firma powinna zacząć postrzegać rywali jako realna zagrożenie. Najnowszy raport opublikowany przez analityków IDC, wskazuje na zwiększenie zainteresowania produktami konkurencji przez konsumentów.
W pierwszym kwartale tego roku Apple sprzedało niemal 13 milionów zegarków, dzięki czemu uzyskało 25,8-procentowy udział w rynku wearables. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu firma zmniejszyła udział na poziomie jednego punktu procentowego (z 26,8), pomimo sprzedaży większej liczy urządzeń (o ponad 4 miliony). Na drugim miejscu uplasowało się Xiaomi ze sprzedażą na poziomie 6,6 miliona sztuk (13,3% udziału). Ostatnia pozycja na podium przypadła Huawei. Chiński gigant osiągnął 10-procentowy udział w tym rynku, dzięki sprzedaży pięciu milionów urządzeń.
W okresie od stycznia do marca wszyscy producenci sprzedali niemal 50 milionów urządzeń. Jest to wzrost rok do roku o 55,2%. Warto zwrócić uwagę na gigantyczne wzrosty sprzedaży osiągnięte przez Samsunga oraz Huawei. Ten ostatni zwiększył sprzedaż o ponad 282%.
Źródło: IDC
od kilkunastu tygodni mocno zainteresowałem się inteligętnymi zegarkami. Wszystko się sprowadza do tego, że wykonaniem to Apple bije wszystkich na łeb na szyję. To dlaczego jest tak popularny wśród sportowców (nie amatorów). Produkty przeznaczone wyłącznie dla sportowców skupiają się w 90% na tym aby spełnić ICH właśnie oczekiwania. Wybierając smatwatch'a warto sie zastanowić do czego chcemy dane urządzenie wykorzystać. Sam używam od dwóch lat xiaomi mi band 2 i ekran jakby się wypalił wg mnie świeci o 70% mniej niż na początku. A Wy czego używacie i dlaczego?