Apple niewątpliwie zdominowało rynek urządzeń wearables i utrzymuje swoją przewagę nad konkurencją. Niemniej jednak firma powinna zacząć postrzegać rywali jako realna zagrożenie. Najnowszy raport opublikowany przez analityków IDC, wskazuje na zwiększenie zainteresowania produktami konkurencji przez konsumentów.

W pierwszym kwartale tego roku Apple sprzedało niemal 13 milionów zegarków, dzięki czemu uzyskało 25,8-procentowy udział w rynku wearables. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu firma zmniejszyła udział na poziomie jednego punktu procentowego (z 26,8), pomimo sprzedaży większej liczy urządzeń (o ponad 4 miliony). Na drugim miejscu uplasowało się Xiaomi ze sprzedażą na poziomie 6,6 miliona sztuk (13,3% udziału). Ostatnia pozycja na podium przypadła Huawei. Chiński gigant osiągnął 10-procentowy udział w tym rynku, dzięki sprzedaży pięciu milionów urządzeń.

W okresie od stycznia do marca wszyscy producenci sprzedali niemal 50 milionów urządzeń. Jest to wzrost rok do roku o 55,2%. Warto zwrócić uwagę na gigantyczne wzrosty sprzedaży osiągnięte przez Samsunga oraz Huawei. Ten ostatni zwiększył sprzedaż o ponad 282%.

Źródło: IDC