Nie ulega wątpliwości, że Apple zdominowało rynek urządzeń wearables oraz w pełni bezprzewodowych słuchawek. Najnowsze dane analityków zdają się to potwierdzać.

Zdaniem przedstawicieli IDC w okresie od kwietnia do czerwca amerykański producent sprzedał 15,9 miliona słuchawek AirPods oraz Beats. Pozwoliło to firmie uzyskać 50,2-procentowy udział w rynku. Drugie miejsce zajął Samsung. Koreański gigant dzięki sprzedaży 3,3 milionów urządzeń, może pochwalić się 10,2-procentowym udziałem. Ostatnią lokatę na podium ze sprzedażą na poziomie 2,1 miliona słuchawek zajęło Xiaomi. Udział w rynku oscyluje w okolicy 6,5% (rok do roku firma zwiększyła sprzedaż o niemal 715%).

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrost sprzedaży wyniósł 218%. W drugim kwartale tego roku producenci sprzedali łącznie 31,8 miliona urządzeń. Rok do rok jest wzrost o 250%.

Źródło: IDC