Z perspektywy rynku wszystkich smartfonów prym wiedzie bezapelacyjnie Samsung. Jednak gdy spojrzymy na segment premium, wtedy sytuacja zmienia się diametralnie.

Z najnowszych danych dostarczonych przez analityków Counterpoint wynika, że w trzecim kwartale tego roku Apple zgarnęło ponad połowę rynku. Na drugim miejscu uplasował się Samsung z udziałem na poziomie 25 procent. Ostatnią lokatę na podium zanotował Huawei osiągając 12-procentowy udział.

W raporcie znalazła się wzmianka o OnePlus oraz o LG. Obie firmy osiągnęły 2-procentowy udział.

Ciekawie wygląda również sprzedaż smartfonów w poszczególnych przedziałach. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu największy spadek sprzedaży telefonów odnotowano w przedziale cenowym 400 a 599 dolarów. O 17% spadła też sprzedaż urządzeń powyżej 1000 dolarów. Natomiast największy wzrost sprzedaży urządzeń - o 39% - zauważono w przedziale 600 a 799 dolarów.

Źródło: Patentlyapple