Tegoroczne iPhone'y z obsługą rozmów w jakości HD+ w Orange
Kupując drogie smartfony pragniemy, żeby wszystkie jego funkcje działały jak najlepiej. Oczekujemy jak najlepszych zdjęć, nagrań wideo czy audio. Duża część osób przykłada również uwagę do jakości prowadzonych rozmów telefonicznych.
Ten ostatni aspekt nie zależy jedynie od producentów urządzeń, ale również od operatorów. Część z nich cały czas pracuje nad poprawą jakości przeprowadzonych rozmów. We wrześniu Orange wprowadził kodek EVS - zapewniający bardzo wysoką jakość dźwięku - jednak był od dostępny jedynie na niektórych urządzeniach z Androidem.
Od kilku dni mogą z niego korzystać również posiadacze tegorocznych iPhone'ów - modelu 11, 11 Pro oraz 11 Pro Max.
Kodek EVS gwarantuje wysoką jakość dźwięku podczas rozmowy – przekazuje zarówno bardzo wysokie, jak i bardzo niskie dźwięki, koryguje szumy i zakłócenia. Żeby z niego skorzystać, musi być dostępny w VoLTE lub WiFi Calling operatora (w Orange go mamy), jak i w oprogramowaniu smartfona. EVS to obecnie najlepszy kodek wspierany przez sieci komórkowe.
Należy pamiętać, że oba urządzenia, które łączą się ze sobą w trakcie połączenia telefonicznego, muszą wspierać ten kodek, żeby konwersujący odczuli różnicę.
Źródło: Orange
Super, ja posiadam usługę z T-Mobile i iPhone 11 Pro Max i ma problem z standardowymi połączeniami. ( Przycina, zacina, dźwięk typu syntezator -robot ).
Cyt. " Dzień dobry. Dziękujemy za zgłoszenie. Problem jest nam znany i obecnie pracujemy nad jego rozwiązaniem. Po zakończeniu prac wyślemy do Ciebie SMS-a z potwierdzeniem. Bardzo przepraszamy za utrudnienia."
Więc narazie nie mażę o HD tylko o normalnej rozmowie :)