Analitycy Strategy Analytics opublikowali raport dotyczący sprzedaży smartfonów czwartym kwartale 2019 roku. Największą niespodzianką jest pozycja lidera, która przypadła Apple.

Ich zdaniem w okresie od października do grudnia amerykański producent sprzedał niemal 71 milionów iPhone'ów, co przełożyło się na 18,9-procentowy udział w rynku. Drugie miejsce zająć Samsung ze sprzedażą na poziomie 68,8 milionów telefonów (18,4% udziału). Ostania lokata na podium przypadłą firmie Huawei. Sprzedaż 56 milionów smartfonów, zapewniła 15-procentowy udział.

Natomiast z perspektywy całego zeszłego roku, wyniki Apple już nie są tak imponujące. W okresie od stycznia do grudnia firma sprzedała 197,4 miliona iPhone'ów. Do klietnów trafiło najwięcej smartfonów sygnowanych logo Samsunga - aż 295,1 miliona. Drugie miejsce na podium zajął Huawei ze sprzedażą 240,5 miliona.

W czwartym kwartale zeszłego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie 374,5 miliona telefonów, natomiast w perspekywie całego roku wynik ten wyniósł 1 miliard 412 milionów 600 tysięcy urządzeń.

Źródło: 9To5Mac