Analitycy IDC opublikowali raport dotyczący rynku smartfonów w Polsce w czwartym kwartale zeszłego roku.

Ich zdaniem w okresie od października do grudnia klienci najczęściej wybierali urządzenia Samsunga, który może pochwalić się 32,3-procentowym udziałem w rynku. Drugie miejsce zajęło Xiaomi z niemal 23-procentowym wynikiem. Ostatnia lokata na podium przypadła Huawei, który osiągnął niewiele ponad 20%.

Niemal co dziesiątym sprzedanym smartfonem w Polsce był sprzęt amerykańskiego producenta. Natomiast Motorola ma zaledwie 3,7-procentowy udział.

Warto zwrócić uwagę na bardzo wysoki wzrost zainteresowania urządzeniami Xiaomi, natomiast Huawei zalicza coraz mniejszą popularność.

Ciekawie wygląda sytuacja, gdy spojrzymy na ujęcie wartościowe. Samsung może pochwalić się 34% udziałem. Na drugim miejscu uplasowało się Apple z 25-procentowym wynikiem. Natomiast Huawei i Xiaomi mają odpowiednia 18,8% oraz 14%. Wspomniana czwórka producentów odpowiada aż za 92% rynku w kontekście wartości sprzedaży.