Słuchawki AirPods mogą się podobać lub nie, ale nie można odmówić im niesłychanej popularności. Na model Pro zamówiony na stronie Apple, czeka się ponad cztery tygodnie.

Tymczasem analitycy Counterpoint Research opublikowali dane dotyczące rynku w pełni bezprzewodowych słuchawek. W czwartym kwartale zeszłego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie 51 milionów słuchawek, z czego 41% pochodziło od Apple. Na drugim miejscu uplasowało Xiaomi, a trzecią pozycję zanotował Samsung.

Przełożyło się to na przychód w wysokości 6,6 miliardów dolarów amerykańskich. Warto zaznaczyć, że amerykański producent zainkasował z tego niemal 4,1 miliarda, czyli 62%.

Ciekawostką jest, że w słuchawkach kosztujących powyżej 100 dolarów, Apple ma niemal 70% udziału. Samsung może pochwalić się zaledwie 7-procentowym udziałem. Natomiast w przedziale do 100 dolarów pryw wiedzie Xiaomi, które zgarnęło 18-procentowy udział w rynku.

Analitycy przewidują, że w tym roku Apple może sprzedać łącznie ponad 100 milionów AirPodsów. Dla porównania w 2019 wszyscy producenci sprzedali około 130 milionów słuchawek.

Źródło: CounterpointResearch