Analitycy firmy Strategy Analytics opublikowali raport dotyczący sprzedaży tabletów na całym świecie w drugim kwartale tego roku.

Ich zdaniem w okresie od kwietnia do czerwca amerykański producent sprzedał 14,3 milionów iPadów, co przełożyło się na 33-procentowy udział w rynku. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej firma zanotowała 34-procentowy wzrost sprzedaży. Ciekawostką jest, że to to największy wzrost na przestrzeni ostatnich sześciu lat.

Na drugim miejscu uplasował się Samsung z udziałem na poziomie 15,9%. Było to możliwe dzięki sprzedaży niemal siedmiu milionów tabletów. Ostatnią lokatę na podium zajął Huawei. Sprzedaż 4,9 miliona urządzeń, pozwoliła firma osiągnąć 11,3-procentowy udział. W pierwszej piątce znalazło się również Lenovo oraz Amazon.

W drugim kwartale tego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie 43,3 miliona tabletów. Jest to wzrost o 6,4 miliona rok do roku.