Apple nieprzerawnie od kilku lat cieszy się dużą popularnością iPadów na rynku tabletów. Najnowszy raport Canalys dotyczący tego segmentu to potwierdza.

W czwartym kwartale zeszłego roku Apple sprzedało 19,2 miliona iPadów, co przełożyło się na 36-procentowy udział. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu sprzedaż wzrosła o 40%. Na drugim miejscu uplasował się Samsung ze sprzedażą niemal 10 milionów tabletów. Trzecim najpopularniejszym producentem był Amazon. Sprzedaż 6,5 miliona urządzeń przełożyła się na 12-procentowy udział. W zestawieniu znalazło się również Lenovo oraz Huawei. Wszyscy producenci sprzedali łącznie niemal 53 miliona tabletów. Rok do roku to wzrost o 54%.

Analitycy przedstawili również zestawienie roczne dotyczące sprzedażdy tabletów. W ubiegłym roku Apple sprzedało niemal 59 miliona iPadów, co przełożyło się na 37-procentowy udział. Firma może pochawlić się 24-procentowym wzrostem sprzedaży rok do roku.