Gdy Apple w ofercie miało dużego HomePoda nie mogło konkurować z innymi producentami na rynku smart głośników. Jednak wraz z HomePodem Mini sytuacja uległa zmianie.

Według raportu opublikowanego przez Omdie w drugim kwartale tego roku w USA Apple sprzedało prawie 2,5 miliona głośników, co przełożyło się na niemal 25-procentowy udział w rynku. Rok do roku jest to wzrost o 180%.

Pierwsze miejsce zajęło Google ze sprzedażą na poziomie 4,1 miliona urządzeń. Pozwoliło to firmie uzyskać 41,8-procentowy udział. Drugie miejsce zajął Amazon. 33,6-procentowy udział był możliwy dzięki sprzedaży 3,3 miliona smart głośników.

Jednym z powodów tak dobrej sprzedaży jest oczywiście głośnik HomePod Mini, ale analitycy twierdzą również, że gdy Apple ogłosiło wycofanie ze sprzedaży dużego HomePoda, to wtedy klienci postanowili kupić to urządzenie póki było dostępne.

Aktualnie jest go bardzo ciężko kupić w okolicach ceny ustalonej przez Apple.

Źródło: 9To5Mac