Analitycy firmy Strategy Analytics opublikowali raport dotyczący globalnego rynku smart głośników w trzecim kwartale tego roku.

Według nich Apple uplasowało się na piątej pozycji dzięki sprzedaży czterech milionów głośników. Przełożyło się to na ponad 10-procentowy udział w rynku. Warto zauważyć, że firma zanotowała 92-procentowy wzrost rok do roku. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu do sprzedaży nowego, tańszego głośnika - HomePoda Mini.

Niezmiennym liderem jest wciąż Amazon z kwartalną sprzedażą na poziomie 10,4 milionów sztuk (26,4% udział). Druga lokata przypadła Google. 20,5-procentowy udział był możliwy dzięki sprzedaży ponad ośmiu milionów głośników. W zestawieniu uwzględniono jeszcze odpowiednio Baidu, Alibaba oraz Xiaomi.

W okresie od lipca do września wszyscy producenci sprzedali łącznie około 40 milionów głośników. Rok do roku jest to niemal 10-procentowy wzrost sprzedaży.

Źródło: StrategyAnalytics