Analitycy IDC opublikowali raport dotyczący globalnego rynku tabletów w 2021 roku. Po raz kolejny najpopularniejszymi urządzeniami są te sprzedawane przez Apple.

Na pierwszym miejscu z wynikiem niemal 58 milionów sprzedanych tabletów uplasowało się Apple. Pozwoliło to firmie na 34,2-procentowy udział w rynku. Rok do roku zanotowała 8,4-procentowy wzrost sprzedaży. Na drugim miejscu uplasował się Samsung z 18,3-procentowym udziałem. Było to możliwe dzięki sprzedaży 30,9 milionów tabletów. Ostatnia pozycja podium należy do Lenovo. 17,7 miliona tabletów pozwoliło osiągnąć 10,5-procentowy udział w rynku.

Od stycznia do grudnia wszyscy producenci sprzedali łącznie 168,8 milionów urządzeń. Rok do roku jest to 3,2-procentowy wzrost.

W okresie od października do grudnia amerykański producent sprzedał 17,5 miliona sztuk, co przełożyło się na 38-procentowy udział w rynku. Warto zauważyć, że mimo niemal 9-procentowego spadku sprzedaży firmie udało się zwiększyć swój udział w rynku. Drugie miejsce przypadło Samsungowi. 7,3 miliona sprzedanych tabletów pozwoliło firmie uzyskać niemal 16-procentowy udział. Ostatnia lokatę podium zajęło Lenovo (4,6 miliona sztuk oraz 10-procentowy udział).

W czwartym kwartale zeszłego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie 46 milionów urządzeń. W porównaniu do analogicznego okresy rok wcześniej jest to niemal 12-procentowy spadek sprzedaży.