Rok temu informowaliśmy Was o uruchomionym programie naprawy układów graficznych w MacBookach Pro. Program ten miał pierwotnie trwać do 27 lutego 2016 roku, jednak firma z Cupertino przedłużyła ważność akcji serwisowej do 31 grudnia 2016 roku.

Komputery w których mogą występować problemy to 15 oraz 17-calowe modele Macbooka Pro z 2011 roku, a także model 15-calowy z lat 2012-2013, wraz z MacBookiem Pro wyposażonym w ekran Retina. W uszkodzonych układach graficznych może pojawić się jeden z poniższych objawów:

  • zniekształcony lub zakłócony obraz na ekranie
  • nieoczekiwane ponowne uruchomienia komputera
  • brak obrazu na ekranie komputera (lub monitora zewnętrznego), mimo włączonego komputera

W celu naprawy układu graficznego należy udać się do autoryzowanego serwisu Apple (Cortland, iMad, iSpot, iDream). Niestety, akcja serwisowa nie odbędzie się na miejscu. Czas takiej usługi powinien wynieść kilka dni roboczych. Warto pamiętać, aby przed dostarczeniem komputera do serwisu, sporządzić kopię zapasową dysku.

Źródło: Apple