Najnowszy raport opublikowany przez IDC sugeruje, że rynek wearables w ciągu najbliższych lat będzie cieszył się ogromnym zainteresowaniem.

Według IDC do 2021 roku liczba sprzedanych urządzeń naręcznych wzrośnie dwukrotnie i wyniesie ponad 222 miliony (w jednym roku). Aktualnie sprzedaż akcesoriów została zdominowana przez tanie opaski. Prognozy sugerują, że smart zegarki w ciągu trzech lat podbiją rynek wearables osiągając roczną sprzedaż na poziomie 150 milionów sztuk.

Zdaniem analityków popyt na zegarki mają napędzać głównie funkcje zdrowotne, jednak według niektórych osób również aspekt modowy może stymulować sprzedaż (warto zauważyć, że firma z Cupertino początkowo promowała Apple Watcha jako akcesorium modowe, jednak po roku zmieniła narrację i postawiła na funkcje sportowo-zdrowotne).

Jitesh Ubrani twierdzi, że firmy związane z modą mogą wejść na rynek smart akcesoriów, ponieważ „ich klienci nie zwracają szczególnej uwagi na dodatkowe funkcje zegarków, dla nich liczy się jedynie wygląd”.

Z raportu IDC wynika, że Apple będzie dominowało na rynku smart zegarków, a sprzedaż Apple Watcha w 2021 roku może wynieść ponad 71 milionów sztuk (w 2017 prawie 32 miliony).

Źródło: Patentlyapple