Najnowsze dane dostarczone przez Flurry Analytics, firmę analityczną należącą do Yahoo, pokazują, że smartfony Apple cieszyły się bardzo dużą popularnością w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia.

Pierwsze miejsce przypadło Apple, które może pochwalić się prawie połową nowych aktywacji telefonów w okresie od 19 do 25 grudnia. Na drugim miejscu znalazł się Samsung z 26-procentowym udziałem. Trzecie miejsce zdobyło Huawei (5%). Tuż za podium z 3-procentowym wynikiem uplasowały się ex aequo Xiaomi, Motorola, LG oraz Oppo.

Aktywacja smartfonów

W analogicznym okresie rok temu Apple również uzyskało 44-procentowy udział, natomiast w tym roku Samsung odnotował wzrost o pięć punktów procentowych - z 21% do 26% - względem ubiegłego roku.

W ciągu siedmiu dni najwięcej aktywacji osiągnął zeszłoroczny iPhone 7 (15,1%). Drugie miejsce przypadło iPhone'owi 6 z 14,9-procentowym udziałem. Bezramkowy iPhone X zajął trzecie miejsce (14,1%). Tegoroczny iPhone 8 oraz iPhone 8 Plus uzyskał odpowiednio 8,1% i 8,7%.

Aktywacja iPhone'ów

Badanie zostało przeprowadzone globalnie, dlatego nie powinna dziwić obecność starszych modeli.

Źródło: 9To5Mac