Najnowsze informacje sugerują, że HomePod był jednym z najpopularniejszych smart głośników w pierwszym dniu rozpoczęcia przedsprzedaży.

Według NPD Group, który zebrał dane wykorzystując usługę NPD Checkout śledzącą zachowania klientów w różnych sklepach, wynika, że w przedsprzedaży klienci chętniej kupowali głośnik HomePod niż produkty konkurencji.

Jedynie lepszym wynikiem może pochwalić się Amazon z Amazon Echo. Jednak cena urządzenia to zaledwie 49 dolarów względem 349$ jakie trzeba zapłacić za głośnik Apple.

Analitycy wierzą, że firma z Cupertino może rywalizować nie tylko z innymi smart głośnikami, ale również z produktami takich firm jak Bose, Sony czy Harman Kardon. HomePod charakteryzuje się wysoką jakością dźwięku, a funkcje związane z Siri są jedynie wartością dodaną dla tego produktu - z szeroką możliwością rozwoju.

Niestety brakuje szacunkowych danych związanych ze sprzedażą HomePoda. Ostatnio pracownicy Loup Ventures poinformowali, że w zaledwie dwa tygodnie akcesorium osiągnęło 3-procentowy udział na rynku smart głośników. Gene Munster z Loup Ventures przewiduje, że w tym roku udział na rynku wzrośnie nawet do 12% (przy sprzedaży na poziomie około siedmiu milionów sztuk).

Źródło: Appleinsider