Rywalizacja na rynku smartfonów w Chinach jest niezwykle trudna. Najnowsze informacje sugerują, że w pierwszym kwartale tego roku Apple sprzedało mniej telefonów niż Xiaomi.

Firma analityczna Canalys opublikowała raport, z którego wynika, że Apple straciło czwartą pozycję na chińskim rynku i zostało zaliczone do zbiorczego grona producentów - pozostali. Pierwsze miejsce utrzymało Huawei (wraz z Honor) - wzrost o 2%. Dzięki sprzedaży ponad 21 milionów telefonów udział firmy wyniósł 24%. Na drugim miejscu uplasowało się Oppo z 19-procentowym udziałem (około 18 milionów sprzedanych urządzeń). Ostatnie miejsce na podium należy do Vivo. Niewiele ponad 15 milionów smartfonów firmy trafiło do klientów. Przełożyło się to na 17-procentowy udział w rynku.

Bardzo dobre wyniki osiągnęło Xiaomi. Sprzedaż ich telefonów wzrosła o 37% względem analogicznego okresu rok temu i wyniosła 12 milionów sztuk. Pozwoliło to wyprzedzić Apple.

Warto zauważyć, że od stycznia do marca klienci w Chinach kupili o 21% mniej smartfonów. Jest to największy spadek w historii. Jedynie Huawei i Xiaomi odnotowali wzrost sprzedaży.

Powody do zmartwień ma również Samsung. Sprzedaż smartfonów koreańskiego producenta spadła aż o 50%.

Źródło: Canalys