Ostatnio Apple Pay jest dość gorącym tematem w naszym kraju. Usługa zadebiutuje w Polsce prawdopodobnie już 18 czerwca.

Jednak nie wszędzie Apple Pay wywołuje tyle emocji. Okazuje się, że płatności mobilne technologicznego giganta nie są najpopularniejszym rozwiązaniem na amerykańskim rynku. Z raportu opublikowanego przez firmę eMarketer, wynika, że klienci częściej korzystają ze sposobu Starbucks'a. Działa on jedynie w kawiarniach sieci, żeby zapłacić, trzeba przy kasie pokazać specjalny kod QR, który zostanie zeskanowany przez pracownika.

Z tej metody płatności korzysta prawie 23,5 miliona klientów w Stanach Zjednoczonych. Z Apple Pay około 22 milionów. Dla porównania usługi Google Pay i Samsung Pay cieszą się zainteresowaniem około 11 milionów użytkowników każda.

Analitycy przewidują, że Starbucks będzie wiódł prym w tej kategorii do 2022 roku. Później Apple Pay może zostać liderem.

Źródło: Macrumors