HomePod nie jest zbyt popularny, chociażby z powodu stosunkowo wysokiej ceny, patrząc na ogólny udział poszczególnych smart głośników w rynku. Zdominowany jest on przez tanie, małe urządzenia Amazona oraz Google.

W tym segmencie głośnik Apple osiągnął 6-procentowy udział. Natomiast jeżeli spojrzymy na rozkład sił na rynku głośników, które kosztują powyżej 200 dolarów to sytuacja jest zupełnie inna. W tym obszarze HomePod zgarnął około 70% udziału w rynku, pozostawiając w tyle głośniki takich firm jak Sonos, BeoPlay czy Google.

Ostatnie doniesienia sugerowały, że Apple pracuje nad mniejszym i tańszym smart głośnikiem, który potencjalnie mógłby być sygnowany logo Beats.

Niewątpliwie dostępność HomePoda w kolejnych krajach wpłynie pozytywnie na zwiększenie jego udziału w rynku. Już w październiku głośnik trafi do Hiszpanii oraz Meksyku. Aktualnie oficjalnie mogą go kupić klienci w Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie, Australii oraz we Francji.

Źródło: StrategyAnalytics