Analitycy Strategy Analytics opublikowali raport dotyczący rynku smart głosników w czwartym kwartale zeszłego roku.

Apple zajmuje aktualnie szóste miejsce z niemal 5-procentowym udziałem w rynku. W okresie od października do grudnia firma sprzedała 2,6 miliona głośników. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jest to 65-procentowy wzrost.

Na pierwszym miejscu uplasował się Amazon z udziałem na poziomie 28,3%. Było to możliwe dzięki sprzedaży niemal 16 milionów głośników. Drugie miejsce zajęło Google z 24,9-procentowym udziałem (13,9 milionów). Trzecie i czwarte miejsce zajęły odpowiednio Baidu oraz Alibaba. Natomiast tuż przed Apple uplasowało się Xiaomi, ze sprzedażą 4,7 miliona urządzeń.

W czwartym kwartale zeszłego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie 55,7 miliona głośników. W porównaniu do analogiczngo okresu rok wcześniej zanotowali oni 49% wzrost.

Źródło: Busineswire