Analitycy firmy Sensor Tower opublikowali dane dotyczące wydatków w App Store oraz Google Play w okresie świątecznym.

Łącznie użytkownicy zostawili w obu sklepach ponad 407 milionów dolarów. W porównaniu do analogicznego okresu rok temu jest to wzrost o ponad 34%. Ciekawostką jest, że niemal 296 milionów zostało wydane na gry. Natomiast 112 milionów pochodzi z zakupów pozostałych aplikacji. Warto zwrócić uwagę, że rok do roku kategoria pozostałe wzrosła o 59%. W przypadku gier jest to około 27%.

Oprócz gier najbardziej dochodową kategorią była szeroko rozumiana rozrywka. W App Store klienci zostawili 19,3 miliona dolarów, natomiast w Google Play zaledwie 4,3 miliona. Natomiast pojedynczą aplikacją, która przyniosła największy zysk był TikTok. Było to możliwe dzięki niemal 5 milionom dolarów.

W przypadku Stanów Zjednoczonych w okresie świątecznym klienci zostawili w App Store oraz Google Play niemal 130 milionów dolarów. Rok do roku jest to wzrost o 38,7%. Na gry wydano niewiele ponad 87 milionów, a na pozostałe aplikacje prawie 43 miliona dolarów.

Źródło oraz grafika: SensorTower