Co pewien czas Apple poszerza listę tak zwanych przestarzałych produktów, które przestają podlegać wsparciu oraz napraw pogwarancyjnych.

Od wczoraj na tej liście znajduje się 13-calowy MacBook Pro z 2013 roku cechujący się pierwszym ekranem Retina zastosowanym w komputerach Mac. Osoby, które chciałyby otrzymać jakąś pomoc związaną z tym sprzętem w oficjalnym serwisie Apple, niestety jej nie uświadczą. Na razie nie jest wiadomo czy amerykański producent obejmie ten komputer pilotażowym programem, dzięki któremu wydłuży się wsparcie technicznego w ograniczonym zakresie, tak jak miało to miejsce w przypadki między innymi iMaca z 2012 roku, niektórych MacBooków Pro czy nawet iPhone'a 4.

Jeżeli tak się stanie to autoryzowane serwisy będę mogły udzielić pomocy użytkownikom tego komputera do 31 marca 2022 roku, w zależności od dostępności części zamiennych.

Dla przypomnienia w zeszłym roku w lipcu na tą samą listę trafił pierwszy 15-calowy MacBook Pro z ekranem Retina.

Źródło: Apple