Analitycy IDC opublikowali raport dotyczący rynku tabletów w drugim kwartale tego roku. Na pierwszym miejscu niezmiennie plasuje się Apple.

Firma w okresie od kwietnia do czerwca sprzedała 12,9 miliona iPadów, co przełożyło się na 31,9-procentowy udział sprzedaży. Rok do roku to wzrost sprzedaży na poziomie 3,5 %. Mimo tego udział w rynku nieznacznie spadł.

Drugą lokatę zajął Samsung. 19,6-procentowy udział był możliwy dzięki sprzedaży 8 milionów tabletów. Trzecie miejsce przypadło Lenovo. Firma sprzedała 4,7 miliona tabletów, co pozwoliło uzyskać 11,6-procentowy udział. W zestawieniu znalazł się również Amazon oraz Huawei, którzy sprzedali odpowiednio 4,3 miliona (10,7%) oraz 2,1 miliona urządzeń (5,1%).

W drugim kwartale tego roku wszyscy producenci sprzedali łącznie 40,5 miliona tabletów. Rok do roku jest to 4,2-procentowy wzrost.

Źródło: 9To5Mac